WordPress to inteligentny system zarządzania treścią (CMS) powstały w 2003 roku jako darmowe oprogramowanie dla każdego, kto chciałby posiadać własną stronę internetową. Pierwotnie były to przede wszystkim blogi, które współcześnie zostały uznane za piąte, najbardziej wiarygodne źródło władzy na świecie.
Społeczność blogosfery nieustannie się rozwija, a tym samym rośnie konkurencja. WordPress obsługuje obecnie ponad 40% wszystkich stron internetowych w ujęciu globalnym. Strategia SEO jest dla Ciebie szansą na zyskanie popularności, a WordPress jest do tego wprost stworzony. Zobacz, jak wygląda skuteczne pozycjonowanie WordPress!
Dlaczego warto założyć bloga na WordPressie?
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego akurat ta platforma jest najlepsza, oto kilka argumentów i korzyści płynących z WordPressa:
- intuicyjna obsługa platformy,
- oprogramowanie typu open source,
- szeroki wachlarz motywów,
- liczne dodatki (wtyczki),
- możliwość sprzedaży internetowej,
- pełna kontrola mobilna,
- skalowalność,
- możliwość zbudowania społeczności.
Pozycjonowanie WordPress w pigułce
Krok 1: Wykonaj audyt SEO, aby uzyskać listę zadań koniecznych do wdrożenia na stronie.
Krok 2: Dokonaj analizy konkurencji, sprawdź, co oferują blogi sięgające do tej samej tematyki.
Krok 3: Określ intencje wyszukiwania swoich czytelników i stwórz bazę słów kluczowych.
Krok 4: Utwórz content plan oraz określ harmonogram częstotliwości publikowania wpisów, aby zapewnić płynny ruch na stronie.
Krok 5: Dokonaj technicznej optymalizacji SEO on-site.
Krok 6: Zadbaj o ciekawy układ treści i intuicyjny interfejs.
Krok 7: Wykorzystaj potencjał multimediów, pamiętaj o wysokiej jakości.
Krok 8: Zadbaj o responsywność witryny pod kątem urządzeń mobilnych.
Krok 9: Zoptymalizuj prędkość ładowania witryny.
Krok 10: Stwórz strategię link buildingu.
Guest posting
Jest to jedna z metod linkowania zewnętrznego. Polega na zaproszeniu osoby, która stworzy treść na naszej stronie, bądź oddaniu swojego materiału innej witrynie. Zwiększa to Twoje zasięgi, stwarza możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców, a także buduje sieć wzajemnych relacji między blogerami.
Content marketing
W tym przypadku koncentrujesz się na treści oraz kanałach jej dystrybucji. Wszystko, co publikujesz, od tekstu, przez obrazy, aż po wideo, jest treścią, którą możesz pozycjonować. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych, aby wspierać swój content.
Evergreen content
Twórz treści, których nie dotknie upływ czasu. Stwarzają one możliwość generowania ruchu na stronie w długotrwałej perspektywie, poprawiają poziom interakcji użytkowników, a także wzmacniają autorytet w sieci. Zacznij pisać poradniki, instrukcje, case study lub przepisy kulinarne.
WordPress powstał jako świat blogerów i nadal nim pozostaje. Wykorzystaj potencjał i narzędzia SEO, a także liczne wtyczki optymalizacyjne, aby cieszyć się rozpoznawalnością online.