Prawdopodobnie nie znajdziemy strategii marketingowej, która nie zakładałaby wzrostu widoczności w siecie i dobrze, gdyż zupełnie mijałoby się to z celem. Strategie marketingu szczęśliwe stają się coraz silniejsze i efektywniejsze z miesiąca na miesiąc, obecnie oferując promocję nawet w zawężonej grupie odbiorców, koncentrując się na miastach i regionach. Jedną z takich strategii jest ta, zakładająca pozycjonowanie sklepu PrestaShop dostosowane do oczekiwań klienta. Pozycjonowanie sklepu PrestaShop zakłada prowadzenie atrakcyjnej witryny e-commerce, zadbanej pod kątem UX jak i SEO, która będzie w stanie, nie tylko zwrócić uwagę odbiorcy, ale również zachęcić go do dłuższego pobytu i powrotu w nasze progi.
Czym jest PrestaShop?
PrestaShop to obok WordPressa najpopularniejsza platforma umożliwiająca zarządzanie sklepami internetowymi. Bogaty wybór funkcji i motywów witryn e-commerce zapewnia możliwość dostosowania układu strony do wymagań użytkowników i charakterystyki danej branży. Mimo że system ten oferuje wiele przydatnych opcji projektowania sklepu, osiągnięcie doskonałych wyników nie będzie możliwe bez odpowiedniej strategii marketingowej. W tym miejscu pojawia się więc pozycjonowanie sklepu PrestaShop, dzięki któremu budowanie ruchu w witrynie i zwiększanie sprzedaży nie stanowi żadnego problemu.
Jakie techniki wchodzą w skład pozycjonowania?
Jak już wspomniano, pozycjonowanie to niezwykle istotny proces, dzięki któremu możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów i osiąganie wyższej konwersji. Warto więc znać najważniejsze techniki, które wchodzą w jego skład. Oto metody, które warto wdrożyć do każdej strategii marketingowej:
- optymalizacja treści – tworzenie wartościowego contentu, który uwzględnia oczekiwania i potrzeby grupy docelowych odbiorców, powinno być priorytetem każdego właściciela sklepu internetowego;
- strategia słów kluczowych – wykorzystanie najpopularniejszych fraz to najlepszy sposób na zaprezentowanie oferty potencjalnym klientom. Dzięki temu wyszukiwarce łatwiej jest również ocenić wartość danej witryny i umieścić ją na odpowiedniej pozycji w SERP;
- techniczna struktura witryny – pozycjonowanie Magento przyniesie najlepsze rezultaty, jeśli sklep internetowy będzie zoptymalizowany pod kątem UX. Poprawa szybkość ładowania, dbałość o czytelność treści i ujednolicenie systemu nawigacji to tylko kilka elementów, które Google bierze pod uwagę podczas budowania rankingu SERP.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie PrestaShop?
Pozycjonowanie sklepu PrestaShop jest przede wszystkim intuicyjne i przystępne. Strategia ofiaruje nam platformę, na której bez problemu stworzymy i dostosujemy sklep internetowy do naszych oczekiwań. PrestaShop gwarantuje skuteczność i stabilność witryny, która nie będzie wymagała od nas nieustannego jej monitorowania w obawie, że któryś z elementów nie działa prawidłowo. Warto jednak rozważyć wsparcie ze strony agencji SEO. PrestaShop kryje w sobie wielki potencjał, który wykorzystać będą w stanie osoby z dużym doświadczeniem w dziedzinie SEO. Jest to jednak tylko nasza sugestia, wybór jak zawsze należy do Ciebie!