Precyzując, czym jest reklama programmatic trudno nie wspomnieć o jej najważniejszym elemencie, czyli automatyzacji. Twój wkład zostaje zminimalizowany, a efekty są imponujące.
Intuicyjne, wygodne i proste rozwiązanie – to tylko niektóre z określeń, które towarzyszą modelowi programmatic. Wyjaśniamy, na czym polega reklama programatyczna oraz jakie zalety przemawiają za jej wykorzystaniem. Jesteś zainteresowanym poszerzeniem horyzontów w tej dziedzinie? Koniecznie zajrzyj na stronę: https://adsright.pl/programmatic/. Przekonaj się, jakie istnieją korzystne rozwiązania dla Twojej firmy.
Programmatic – kilka podstawowych informacji
Model reklamowy programmatic składa się z wielu procesów, wdrażanych w ramach praktyki reklamowej. Jego kampanie są złożone, przede wszystkim ze względu na fakt, że nie koncentrują się wyłącznie na udostępnianiu komunikatów promocyjnych, ale także na:
- właściwym doborze kreacji, z uwzględnieniem preferencji internautów,
- efektywnej korelacji stron transakcji – reklamodawców oraz dostawców powierzchni reklamowych wraz z negocjowanymi przez nich stawkami,
- kontroli i modyfikacji kampanii reklamowym pod kątem ustalonych zamiarów,
- realizacji płatności.
Dane, na których opierają się reklamy programmatic pochodzą z plików cookies, za sprawą których można sprawdzić rodzaj aktywności podejmowanych przez internautów (zweryfikować, jakie produkty bądź usługi są chętnie przez nich wyszukiwane). To dodatkowo sprawia, że reklama programatyczna wyróżnia się wysokim stopniem personalizacji.
Warto pamiętać o tym, że model programmatic bazuje na dwóch standardowych sposobach nabywania powierzchni reklamowej, jakimi są Real-Time Bidding (RTB) oraz Direct. Pierwszy z nich opiera się na systemie aukcji, drugi z kolei – na podstawie uprzednio określonej stawki pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą.
Jaki potencjał drzemie w reklamie programatycznej?
O tym, że wybór reklamy programatycznej jest dobrym pomysłem, świadczy jej częsty wybór przez reklamodawców. Wyróżniamy podstawowe profity, jakie możesz uzyskać za jej sprawą:
- wzrost konwersji,
- zautomatyzowane i zoptymalizowane procesy marketingowe,
- efektywne zarządzanie danymi reklamowymi,
- konsekwentne wykorzystanie budżetu,
- większa pozycja na rynku konkurencyjnym,
- tworzenie środowiska korzystne dla algorytmu Friendly Index (zapewnienie przejrzystości w kontekście okresów rozliczeniowych, ekspozycji kampanii czy ochrony danych).
Programmatic zapewnia dużą skuteczność, a jako jeden z czołowych czynników skłania coraz większą szerzę reklamodawców do korzystania z jego potencjału.
Czy warto zdecydować się na model reklamowy Programmatic?
Odpowiedź brzmi: tak. Wachlarz możliwości, które kryje w sobie reklama programatyczna, w tym targetowanie to dodatkowa szansa na dotarcie do indywidualnych użytkowników, w tym potencjalnych klientów Twojej firmy. Co więcej, wpłyniesz korzystnie na wzrost wyników sprzedażowych, ruchu organicznego na stronie oraz zasilisz bazę o nowych klientów.
Jesteśmy świadomi tego, że strategia reklamowa programmatic może zniechęcać komplikacją teorii. Gwarantujemy, że praktyka to bułka z masłem. Jeżeli wciąż czujesz się niepewnie skorzystaj z usług profesjonalnej agencji marketingowej.